Vojens Håndboldforening

Om Vojens Håndboldforening

Vojens Håndboldforening blev dannet den 1. august 1970.

Vi tilbyder håndboldtræning i alle aldre og på alle niveauer, såfremt der er medlemmer til det.

Børnene fra 2 til 6 år laver vi mest leg og motoriktræning med. Her vil vi meget gerne involvere forældrene i opgaven. Der bliver arrangeret nogle få stævner for aldersgruppen 5 til 6 år, hvor det ikke går ud på at vinde, så vi tæller ikke mål.

Fra 7 til 12 år bliver det mere og mere håndbold, som vi kender det. Vi deltager i stævner og turneringer i Syd- og Sønderjylland. Vi skelner ikke mellem bredde og elite, men forsøger at tilpasse træningen ud fra den enkelte spillers færdigheder og sammensætter holdene, så alle får noget ud af det. Vi stiller også større krav til disciplin.

Fra 13 til 19 år træner vi rigtig håndbold og spiller turnering på et niveau som sikre en passende udfordring for alle spillere.

Som seniorspiller kan du deltage i træning og turnering på et niveau op til serie 1, hvis vi har spillere til det.

Vi tilbyder strandhåndbold på Vojens strand om sommeren for de aldersgrupper, der er interesseret i det. Vi deltager også i strandhåndboldstævner. Vi har et fast samarbejde med JHF om et årligt strandhåndboldstævne i Vojens.

For voksne, der ikke er interesseret i at spille turnering, men blot gerne vil dyrke motion, hvor en håndbold er et vigtigt element, tilbyder vi håndboldfitness.

Vores største aktivitet ud over håndboldtræning og turnering er Vojens Påskecup. Vi har arrangeret dette stævne lige siden 1971 for børn og unge. Alle vores hold fra U9 til U15 deltager i stævnet. Det er en vigtig indtægtskilde for foreningen, så derfor er det vigtigt, at alle medlemmer og børnespillernes forældre tager aktivt del i stævnet ved at tilbyde sig som hjælper. Du kan læse mere om Vojens PåskeCup her.

Vi deltager yderligere i et til to overnatningsstævner i Danmark eller i udlandet, alt efter hvad der er af udbud, og hvad sportsudvalg og trænere finder værende bedst at deltage i.